GRANIE NA EKRANIE – ANKIETA

ANKIETA DLA UCZNIA

Nasza szkoła od kilku lat współpracuje z Fundacją Dbam o mój z@sięg oraz Uniwersytetem Gdańskim którzy są organizatorami  ogólnopolskiego projektu badawczego uczniów szkół na terenie naszego kraju w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii. W tym roku szkolnym przedmiotem badania jest wpływ gier komputerowych na funkcjonowanie dziecka. Opracowane wyniki pozwolą szkole w przyszłości na opracowanie odpowiednich działań profilaktyczno-wychowawczych w tym zakresie.

INFORMACJE ZE STRONY ORGANIZATORA BADAŃ:

https://dbamomojzasieg.com/granienaekranie/badania/

OGÓLNOPOLSKIE BADANIA ZACHOWAŃ GROWYCH DZIECI I MŁODZIEŻY

“Głównym elementem projektu badawczo-edukacyjnego „Granie na ekranie” są ogólnopolskie badania naukowe poświęcone zachowaniom growym młodzieży w Polsce, realizowane wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Udział w badaniach jest dla szkół bezpłatny i niesie dla nich wiele korzyści, m. in. indywidualną diagnozę i bezpłatne materiały edukacyjne.

Badania przeprowadzone zostaną metodą ilościową i jakościową. W ramach badań ilościowych, uczniowie szkół w całej Polsce wypełniają anonimowy kwestionariusz online. Badania jakościowe uwzględniają m. in. wywiady pogłębione z terapeutami uzależnień od gier cyfrowych oraz badania fokusowe skupione na najpopularniejszych wśród młodzieży grach cyfrowych.

Projekt stanowi kontynuację badań prowadzonych w latach 2015-2019 i dotyczy zachowań growych dzieci i młodzieży (zobacz raport z najnowszych badań „Młodzi Cyfrowi”).  Wyniki dotychczas zrealizowanych przez Fundację badań są podstawą do naszych działań edukacyjnych, które wspierane są między innymi przez Rzecznika Praw Dziecka, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Zdrowia. Realizowany projekt badawczy wspierają pracownicy naukowi zatrudnieni w Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz naukowcy z Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej.

Celem badań realizowanych w ramach projektu „Granie na ekranie” jest przyniesienie odpowiedzi na kilka ważnych pytań: Jak często i w jakie gry cyfrowe gra polska młodzież? Jakie korzyści, a jakie negatywne konsekwencje polskiej młodzieży przynosi czynność grania w gry cyfrowe? Jaka jest skala uzależnienia od grania w gry cyfrowe? Ilu młodych planuje związać swoje życie z grami cyfrowymi?

OPRACOWANE WYNIKI POSŁUŻĄ DO:

  • stworzenia szczegółowego raportu z badań,
  • opracowania szczegółowych rekomendacji dla rodziców, uczniów oraz nauczycieli w zakresie odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych, w tym grania w gry cyfrowe,
  • opracowania szkolnego programu profilaktycznego dla dzieci i młodzieży,
  • opracowania programu szkoleniowego dla rodziców oraz nauczycieli,
  • przygotowania metodologii szczegółowych badań jakościowych w podejmowanej tematyce.”

https://dbamomojzasieg.com/granienaekranie/badania/

Top
Wielkość czcionki
Kontrast